08 November, 2012

雪耻日 · The Day

经过几个月的期待、几个星期的准备,一切所学都发挥于今日。
After months of anticipation and weeks of preparation, it all came down to... TODAY.

由于SEAB网站上有注明“衣着得体”,我特地选了件白色的上衣、牛仔裤(一如往常)和黑色的帆布鞋。由于担心他们不允许牛仔裤,我还特地带了一件西裤,但看来是我多想了。
Taking "appropriate dressing" into consideration, I wore a white collar top, jeans (what's new?) and black sneakers. But I was worried they would not allow jeans, so I brought a pair of black formal pants too (black patch on the right in the picture).


没有人真的在乎。
 Turns out, they didn't really care.

我在前一晚也准备了字典(超级重!)、笔记(蓝色笔记本)、考生证明、冷衣、铅笔盒以及面包当早餐。
My packing list also includes a dictionary (super heavy!), my notes (that blue notebook), entry proof, white jacket, pencil case (black rectangular thing) and hotdog bun from Four Leaves.

我从走出环线地铁站,就处于迷路状态。幸好我之前有上网查过他们的制服颜色(也是为什么我穿白色上衣,希望不会太张扬),才得以找到一位学生“带路”。
I got lost pretty early out of the Bartley Circle Line station. But thankfully I googled their uniform days ago (milky top with blue collars) and found a girl to follow.

我有保持100米距离,但是那个女生一直回头看,好像我会杀她。
Not those creepy kind of tagging behind, but keeping about 100m distance.

从操场通往学校的走到 Linkway from school side gate into school






我跟在她后头,走到学校的食堂,看到了一小组学生。
That girl kept looking back at me, when I "followed her" into the school entrance, across the school field, past their classroom blocks and to the canteen, where I found a bunch of kids.

便问他们考试的礼堂在哪里。
So I asked them where the exam would take place and all that.

其中一位女生回答我,但有个幼稚无礼的男生当着我的面说EEee,我不要跟他们一起考试。指的正是在下。
A girl in the group answered me, but there was a childish guy among them who said pretty loudly in my face, Eee, I don't want to take exam with them. Aka me.

今天早上,我当了学生眼中的坏孩子,足足有6小时之久。
For this one day of close to 6 hours, I was the bad kid.

其实有一点介意,很想告诉他,你知道吗?本姑奶奶来自一所比你好的学校,成绩还算不错,也有理工学院毕业文凭,所以闭上你那嘴巴,好好备考,不要一直谈一些无关痛痒的娱乐八卦。
I almost felt so insulted and wanted to say, you know what? I'm from a better school than you, and my results are pretty good, I'm a Diploma holder, so shut up and study for your exam instead of talking about the kissing SFX in Yan Ya Lun's MV.

自己冒出这样的想法也让我发现,自己潜意识里也为自己贴上“好学生”的标签,但也有好学生傲慢的想法,为此,有点惭愧。也许我是学生的时候,也曾经让人那么伤心受辱。
That made me realise that deep down, I do feel proud of who I am, in both good and bad ways. Perhaps back in school, I've been the one looking down at these kind of students. Maybe the way I feel hurt today, was how I made them felt all these years.

想到这里,好想跟因为我受伤的人道歉。这是一堂很棒的“将心比心”实践课。
For that bit of childishness and arrogance, I sincerely apologise. This was a great in-their-shoes lesson for me and it mattered.

至于考试,我真的很紧张,那四个小时特别难熬!
As of the exam, I became really really nervous. Those were the longest and hardest 4 hours of my life.

幸好我遇见另一位私人考生,凭着她没穿制服认出的,为此我不是一个人,谢天谢地!后来知道她是来考马来语为第三语言,而她有位朋友一起来考。我很难想象,他们有面对遍纸异国语言的考题。佩服。
I found another girl who was not in school uniform (thank goodness!!!) so we sort of stuck together. I learnt that she was taking Malay as a third language. That's so brave, because I can't imagine having to face an exam paper in an entire foreign language.

在理工学院考读韩文的两个学期曾经尝试,不敢再领教。
Actually I did, for Korean for 2 semesters. But those were really scary too.

Anyway, turns out her name is Grace, and another of her friend was around, to take the same paper too.

我是在礼堂内唯一考那科的私人考生,他们和我,则是在场仅有的三位私人考生。
Apparently I was the only private candidate taking that exam, and them, the only two taking Malay.


他们第二份卷子比我先结束,所以先行离开了。

Their second paper ended before mine, so they left without me.

好开心考试过去了,正想原路回返……
I was so glad when it was all over, and took the same route back to take MRT...

……才发现他们把出口锁了。我只好倒回头走,穿过学校的教师、展览处、停车场、侧门,才到大门出口,然后走很长的一段路到大路,在转右走去车站。
Turns out, they locked the gate. So I had to walk all the way back across the field, and then walk to their front gate, and then walk up a long route to the main road, and then down right to the bus stop.

 
 
 

累死人的设计。
Not sure why they decided to build schools this way, to be honest.

庆幸一切都过去了!谢谢大伙儿的祝福和鼓励!
Anyway, I was really happy it's all over! Thank you Daniel, Angeline and Cherie for the well-wishes!

看够风景照,接下来是美食的照片咯!
Okay enough of the scenery photos. How about some awesome Pizza Hut photos!!??

决定吃好的一餐奖励自己,和妈妈到了必胜客,才发现他们已经换了菜单,把我中意的鸡扒换走了。
Decided to reward myself to a good meal at Pizza Hut, only to find out that they have removed my favourite dish from the menu. They replaced my favourite crispy chicken with chicken steak, whatever that is.


咖啡也变小杯了。
And I think... they downsized their coffee.

 
对了,顺便提一下,PastaMania的咖啡也缩水,也不是一般的小杯,大概只有浓缩咖啡的分量。
On a side note, PastaMania downsized their coffee portion LIKE MAD.
 
开心的是今天有我最喜欢的菜汤!
Anyway, as a pleasant surprise, Pizza Hut was having my favourite veggie chicken soup as SOTD. ((:

 
他们呈上的柠檬茶糖水,也换成用了就丢的塑料碟,这项退化的改变实在令我费解。
And also, they downgraded my Ice Lemon Tea sugar holder, to this plastic holder. So environmentally-unfriendly a change.


 
大饱口福后,就回家补充睡眠了。开心的一天!
Came home, had a good sleep. That's about all there is today! (: