26 April, 2013

心理测验

除了摄影和手工外,心理学是我最大的休闲爱好。在网络进行心理测验,总能够让自己更加了解此时此刻的心境,能够客观应对自己的情绪和难题。

在理工学院时期,有人介绍了《精神年龄鉴定》测验,忘了当时的我几岁,但今天再做,以下是我的精神年龄报告……


自己好像一直都是40岁以上。=/

有一件事情是最近想说的。我从……去年12月开始求职找工作,刚开始的失败(或者说,毫无消息的情况)让我很沮丧。期间,对于找工作这件事情,我一直挺纠结的。

但事到如今,其实已经有点习惯履历表寄出去,一直都没有消息,反正都没有消息的失败。可以说是有点麻木了吧。

期待—〉失落—〉沮丧—〉无助—〉麻木

说实话,我真的不知道自己做错了什么。发电邮什么的都很有礼貌,很详细,也没有不好的污点。但就是得不到任何的回应。很希望自己还有一点力气去思考,现在的自己是忧郁?彷徨?迷茫?无奈?

但似乎一点情绪都找不到。

就像面对一位卧病在床的病人,当他已经断气,已经没有了心跳,又谈何痛苦和解脱?

至少这就是我现在的感觉。

有些时候,我有点客套、有点敷衍、有点虚假,但面对这类的事情,我完全没有必要“装”。

烦,因为有的家人一直唠叨,问题是我不是没去努力找,但就像碰不到如意郎君一样,努力没有回报,不如闭嘴不要在责怪?在我也想有份工作的时候,你的唠叨不能改变什么,但你内心的抱怨和顾虑,我一清二楚。

每天醒来就担心网站的点击率,接下来要安排的内容、活动、记者会、设计,做得开心,但真的不希望外人来打扰、来插一脚、来凑热闹。我不需要什么“拯救”,因为现阶段我执著的不是“成果”,而是“摸索”。

因为星座是狮子座也好、因为自己自尊心强也罢,我坦言,除非我认为你有过人的实力,否则我会认为,你没有资格批评我。更谈不上什么拯救。

好了。抱怨够了。以下是最近做的另一项测验结果——


At this particular time you are feeling the results of extreme stress and you are seeking a 'way out' but you are pushing too hard. Obviously you need peace, tranquillity and contentment. Your temperament is such that you are hoping, unrealistically perhaps, that your desires will shortly be fulfilled (even if at this time you are not quite sure what those true aspirations may be!).

You are finding the present situation extremely demanding and you're having difficulty coping with it. A great deal of strain is involved and you would really like everyone and everything to leave you alone for a while, just so that you can put everything into perspective.

Circumstances are holding you back, forcing you to back off and to forgo all the pleasures, fun and games for the time being. But this is only a temporary situation and before you even know it the situation could change.

Recent disappointment has led you to become truly introverted. You are becoming suspicious of everybody and consequently you now feel that you are unable to trust anybody. Unfortunately it would appear that you are curbing your natural enthusiasm and imaginative nature - perhaps this is because you are fearful that you may become over enthused and find that you could possibly be carried away by wishful thinking. You are keeping your distance to see whether attitudes towards you are sincere - but this watchfulness could easily develop into suspicion and distrust.

You are inclined to be too trusting and you feel that you need to be on your guard against the possibility that your endeavours and actions may be misunderstood. Too often you have been taken advantage of and you have been mentally abused. Now you are seeking a relationship which can provide peace of mind, where you can be yourself and not have the need to put on a false front.